Skuteczne sposoby na świąd w łuszczycy cz. 2

Towarzyszący łuszczycy skórnej świąd, jest bez wątpienia jednym z bardziej uciążliwych objawów choroby. W dzisiejszym wpisie przedstawimy kolejną porcję porad, dotyczących skutecznego ograniczania świądu w łuszczycy (pierwszą część wpisu „skuteczne sposoby na świąd w łuszczycy” możecie przeczytać tutaj ).

5.       Obchodź się delikatnie ze skórą. Postaraj sie oszczędzić swojej skórze niepotrzebnych podrażnień – np. po kąpieli, zamiast wycierać się energicznymi ruchami, lepiej osuszać się poprzez delikatne przłołożenie do skóry ręcznika. Dotyczy to także skóry głowy – lepiej obsuszyć włosy ręcznikiem, niż używać w tym celu suszarki z wysoką temperaturą suszenia. W przypadku występowania zmian łuszczycowych na skórze głowy, warto także pamiętać o tym, że łuszczyca może nasilać się od używania lokówki czy prostownicy, a także twardych, plastikowych szczotek i grzebieni.

6.       Odpowiednio dobieraj kosmetyki i środki czystości. Do pielęgnacji skóry z łuszczycą, najlepiej stosować specjalistyczne dermokosmetyki (żele, maści, mydła). Zaletą specjalistycznych preparatów jest to, że nie tylko nie powodują dodatkowych podrażnień, ale często także pomagają minimalizować, lub nawet całkowicie eliminować objawy choroby. Uważać trzeba natomiast na powszechnie dostępne kosmetyki np. z drogerii, szczególnie takie, które zawierają alkohol, gdyż może on dodatkowo podrażniać skórę.

7.        Wietrz często sypialnię i odpowiednio dobieraj pościel.  Używanie pościeli z nieodpowiednich materiałów (m.in. Poliester), może zwiększać potliwość organizmu podczas snu, co z kolei przekłada się zwiększenie uczucia świądu po przebudzeniu. Dobrze jest więc wymienić pościel na taką, pod którą zmieniona łuszczycą skóra będzie mogła oddychać (len, bawełna), i pamiętać o porannym nawilżeniu skóry.

8.       Postaraj sie odwrócić sowją uwagę od drapania. Często jest tak, że drapiemy się nieświadomie w określonych sytuacjach, na przykład podczas oglądania telewizji. Można spróbować wówczas zająć ręce czymś innym – np. skubaniem słonecznika, czy ugniataniem piłeczki anty stresowej.

Opracowanie własne na podstawie ogólnodostępnych materiałów.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *